Fiscale dienstverlening

Waarom fiscale dienstverlening

Zoals al aangegeven bij “Financiële/Administratieve dienstverlening” ben je als ondernemer (wettelijk) verplicht om een administratie bij te houden, waaruit je rechten en plichten, maar ook je bezittingen en schulden blijkt.
De administratie (boekhouding en jaarstukken) vormt dan basis voor de belastingaangiften, zoals de aangifte Inkomstenbelasting en aangifte Omzetbelasting, maar besloten vennootschappen ook de aangifte Vennootschapsbelasting.

Wij kunnen de fiscale werkzaamheden helemaal voor je verzorgen.
Je moet hierbij denken aan:

  • aangifte Inkomstenbelasting
  • aangifte Vennootschapsbelasting
  • aangifte Omzetbelasting
  • aangifte Loonbelasting
  • aangifte Schenk- en Erfbelasting

maar ook

  • verzorgen van bezwaarschriften/ procedures
  • geven van ondersteuning bij controleonderzoeken door de belastingdienst en uitvoeringsinstanties.

Vanuit de Fiscale dienstverlening ontstaat mogelijk een adviestraject over de keuze of de huidige ondernemingsvorm nog wel de juiste is. Moet er een omzetting van Eenmanszaak/Vennootschap onder Firma naar Besloten Vennootschap komen of is er een Overname van een derde wellicht van toepassing, dan wel wordt jouw onderneming in een overname/fusie betrokken.

Als onze kennis daarin tekort zou schieten kan door de samenwerking met Auxilium Adviesgroep (www.auxiliumadviesgroep.nl) de benodigde specialistische kennis (zoals Fiscaal, Juridisch, Pensioen en/of Estate Planning en Familie- en Erfrecht) in huis worden gehaald.