Financiële/Administratieve dienstverlening

Waarom een administratie/boekhouding

Als ondernemer ben je (wettelijk) verplicht om een administratie bij te houden, waaruit je rechten en plichten, maar ook je bezittingen en schulden blijkt. Daarnaast ben je verplicht deze administratie te bewaren.

Immers de administratie (boekhouding en jaarstukken) vormt de basis voor het managen van je onderneming. Je hebt hierdoor inzicht in het “reilen en zeilen” van je onderneming (hoe staat het met de liquiditeit en solvabiliteit van de onderneming), zodat je nog op tijd kunt inspelen op ontwikkelingen in markt.
Maar, niet minder belangrijk, vormt de administratie ook de basis voor de belastingaangiften, zoals de aangifte Inkomstenbelasting en aangifte Omzetbelasting, maar besloten vennootschappen ook de aangifte Vennootschapsbelasting.

Verzorgen van de administratie

Je kunt uiteraard en administratie geheel zelf verzorgen en het afronden (jaarwerk) door ons laten doen.
Wij kunnen ons evenwel voorstellen dat administratief werk niet altijd werk is wat bij jou als ondernemer past. Dan kunnen wij de administratieve werkzaamheden helemaal van u overnemen.
Je moet hierbij denken aan:

  • Inboeken van de (volledige) administratie
  • Verzorgen van aangiften Omzetbelasting
  • Samenstellen van tussentijdse overzichten
  • Samenstellen jaarrekening

Voor een aantal ondernemers zal ook een loonadministratie gevoerd moeten worden.
Dit geldt niet alleen voor de DGA (directeur grootaandeelhouder) van een Besloten Vennootschap, maar ook voor kleine zelfstandigen met personeel.
Wij verzorgen dan voor u de:

  • (Maandelijkse) salarisadministratie
  • Aangiften Loonheffing
  • Jaaropgave

Startende ondernemer

Met name een startende ondernemer heeft behoefte aan ondersteuning bij zijn administratie. Ook startende ondernemers kunnen daarvoor bij ons terecht. Alle informatie die bij de start van een onderneming, of dat nu in de vorm van een eenmanszaak, een Vennootschap onder Firma of een Besloten Vennootschap is, kunt u bij ons krijgen.
Hierbij gaat het niet alleen om de administratie, maar zeker ook over de fiscale aspecten van een onderneming en het ondernemersschap. U moet hierbij denken aan de consequenties bij de ondernemersvorm, zoals Wel/Niet zelfstandigen- en Startersaftrek, maar ook de Investeringsaftrek en de Omzetbelasting.
De keuze van de rechtsvorm is daarbij ook van belang.